Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2013

«Πήρε κλήση» η πλωτή δεξαμενή Νο 3 στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (Σκαραμαγκά) - Πότε θα κλιθούν στον εισαγγελέα οι υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν

[Φωτ. Planet.Greece]

«Πήρε κλήση» η πλωτή δεξαμενή Νο 3 στα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. (Σκαραμαγκά) - Πότε θα κλιθούν στον εισαγγελέα οι υπεύθυνοι να λογοδοτήσουν για το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας και την απαξίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας;

Του Κώστα Φωτεινάκη

Με αφορμή τη μεγάλη, αλλά κατά τη γνώμη μου, αβαθή συζήτηση που γίνεται για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ο σωστός τίτλος Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.) καταθέτω την άποψή μου μόνο για τη πλωτή δεξαμενή Νο 3 (υπάρχουν δύο τύποι δεξαμενών: πλωτές και μόνιμες), η οποία πήρε κλήση 25 - 30 μοιρών το Σάββατο το απόγευμα 19 Οκτωβρίου 2013. Σαφώς είναι μεγάλο πρόβλημα το γεγονός ότι η δεξαμενή πήρε κλήση που θα μπορούσε να βυθιστεί, με αποτέλεσμα αφενός μεν να χαθεί ένα σημαντικό περιουσιακό στοιχείο του ναυπηγείου (αφορά τον εμπορικό τομέα που δεν πρόκειται όμως να λειτουργήσει), αφετέρου δε να προκαλέσει μεγάλη ρύπανση στην περιοχή και να παραμείνει μόνιμα στο βυθό ένα σιδερένιο κέλυφος, με δύο γερανούς, να σκουριάζει.

Αν κάποιος ξεφυλλίσει το ημερολόγιο της δεξαμενής, είναι πολύ πιθανόν να διαπιστώσει ότι η δεξαμενή Νο3 είχε πάρει κλήση πριν είκοσι χρόνια. Και αν προχωρήσει ακόμα "βαθύτερα" θα διαπιστώσει ότι και η μόνιμη δεξαμενή Νο5 είχε υποστεί ζημιές σε περίοδο που το ναυπηγείο δεν λειτουργούσε. Όμως ένα εξ ίσου σοβαρό, αν όχι σημαντικότερο πρόβλημα, είναι το γεγονός ότι η "ασφάλεια" (δεν έχει σχέση με την αστυνομία) του Ναυπηγείου μάλλον δεν αντιλήφθηκε την κλήση της δεξαμενής. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του τύπου, υποθέτουμε ότι κάποιος τρίτος ενημέρωσε το Λιμεναρχείο Ελευσίνας για το συμβάν και όχι η "ασφάλεια" του ναυπηγείου που όφειλε να υπάρχει, να περιοδεύει και να ελέγχει τα εκατοντάδες στρέμματα και το θαλάσσιο μέτωπο με τις βαριές εγκαταστάσεις. 

Το παρ΄ ολίγον ναυάγιο της δεξαμενής Νο3 των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. θα πρέπει να αφυπνίσει τους υπεύθυνους για τη γενικότερη ασφάλεια των εγκαταστάσεων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στο Σκαραμαγκά (του "μεγαλύτερου ναυπηγείου της Μεσογείου") αλλά και της Ελευσίνας (είχε παρουσιαστεί παρόμοιο πρόβλημα στη δεξαμενή ΙΙΙ που αντιμετωπίσθηκε το Δεκέμβριο του 2011) και του Περάματος.

Διαβάσαμε:
"Η Λιμενική αρχή της Ελευσίνας ενημερώθηκε ότι η Πλωτή Δεξαμενή ΙΙΙ των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. στο Σκαραμαγκά έχει πάρει κλίση.
Άμεσα η Λιμενική Αρχή μετέβη στην εγκατάσταση διαπιστώνοντας ότι στην πλωτή δεξαμενή έχει γίνει εισροή υδάτων από τη δεξιά πλευρά με αποτέλεσμα να έχει ημιβυθιστεί με κλίση περίπου 25ο προς τα δεξιά.
Από το περιστατικό δεν υπήρξε τραυματισμός και στην περιοχή κατέπλευσε το Ρ/Κ-Ν/Γ «ΑΙΓΙΣ Ι» ιδιωτικής εταιρείας απορρύπανσης, το οποίο ξεκίνησε διαδικασία πόντισης πλωτού φράγματος περιμετρικά της πλωτής δεξαμενής προς αποφυγή ρύπανσης.
Από τη Λιμενική Αρχή Ελευσίνας που διενεργεί την προανάκριση, αποκλείστηκαν οι παρακείμενοι χώροι λαμβάνοντας τα προβλεπόμενα μέτρα ασφάλειας από ξηρά και από θάλασσα." http://www.efsyn.gr/?p=135671

Από το παραπάνω δημοσίευμα προκύπτει ότι στο Ναυπηγείο δεν υπάρχουν ιδία μέσα, ρυμουλκά με επιχειρηματική ικανότητα, για να αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν είτε από έλλειψη συντήρησης των θαλασσίων εγκαταστάσεων (δεξαμενών και πλωτών μέσων) είτε λόγω ακραίων καιρικών φαινομένων. 
Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι οι εργαζόμενοι του Ναυπηγείου αν και απλήρωτοι για δέκα εννέα μήνες, και χωρίς καμία άμεση προοπτική για την επαναλειτουργία της επιχείρησης, έσπευσαν αμέσως και «διέσωσαν» τη βυθιζόμενη δεξαμενή και τη δημόσια περιουσία (κάποιοι ακόμα επιμένουν ότι δεν είναι περιουσία του κ. Ισκαντάρ Σάφα)
Περιμένουμε τα αποτελέσματα της προανάκρισης του Λιμεναρχείου Ελευσίνας αλλά μέχρι τότε θα πρέπει να ληφθούν μέτρα για την ασφάλεια των εγκαταστάσεων των Ελληνικών Ναυπηγείων, αλλά και συνολικά της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, η οποία δεν πρόκειται να ανασυγκροτηθεί και να αναγεννηθεί τα επόμενα χρόνια. Σταματάμε εδώ και θα επανέλθουμε με νεώτερο άρθρο για τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας. Ως τότε ας ελπίσουμε να «πάρουν κλίση» από τον εισαγγελέα όλοι όσοι ξεπούλησαν με αδιαφανείς όρους τα Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε. και υπόγραψαν σκανδαλώδεις συμφωνίες για τα υποβρύχια με τους Γερμανούς της κας Μέρκελ [υπάρχουν κάποια προβλήματα στα υποβρύχια, που έχουν σχέση με τις μπαταρίες και τις εγγυήσεις, αλλά δεν σκουριάζουν και άστε τους άσχετους να λένε βλακείες].

Κώστας Φωτεινάκης
Δημοτικός σύμβουλος «Πολίτες σε Δράση - Οικολόγοι Πράσινοι»
Πρόεδρος των ΦΙΛΩΝ της ΦΥΣΗΣ
Γραμματέας του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου